MINISO KURUCUSU VE BAŞ TASARIMCI MIYAKE JUNYA RÖPORTAJI

MINISO KURUCUSU VE BAŞ TASARIMCI MIYAKE JUNYA RÖPORTAJI

04 Ocak 2018

Miniso'nun kuruluş sürecini anlatır mısınız? Bu markayı yaratmaya nasıl karar verdiniz?

MINISO’yu, benim ve Çinli girişimci Bay Guofu'nun ortak girişimi. Temmuz 2013'te Tokyo'da kuruldu. 2015’te 750 milyon dolar ve 2016’da yaklaşık 1,5 milyar dolarlık işletme cirosuna ulaştık. 4 yılda dünyada 2 binden fazla mağaza açtık.


Ye Guofu’yla nasıl tanıştınız?

Tamamen tesadüf eseri. Sonrasında aklımızdakilerin ve değerlerimizin nasıl örtüştüğünü fark edince MINISO ortaya çıktı. İçinde bulunduğumuz dönemde tüketici hem ekonomik hem kaliteli ürüne ulaşmak istiyor. Şahsen "ürünün özüne dönme" mottosunu destekliyorum.


Miniso’yu bir marka olarak nasıl tanımlarsınız?

"MINISO" bana göre yüksek kaliteli, stil sahibi, şık, güvenilir ve ekonomik ürünlerin karşılığı. Kendimizi dünyaya rafine, şık, sağlıklı ve mutlu bir yaşam tarzını kaliteli ve ulaşılabilir fiyata sunmaya adamış durumdayız.


Markalaşma sürecinde neler yaşadınız?

Birçok zorlukla karşılaştık. Farklı toplumların -doğal olarak farklı tüketim alışkanlıkları olduğunu gördük. Neticede ürünlerimizi yerel tüketici taleplerine yakınlaştırmak için çabalıyor, tasarım sırasında farklı kültür unsurlarını hesaba katıyoruz. Bundan böyle tasarımlarımızda yerel dokunuşlara daha sık rastlayacaksınız.


Dünyada toplam kaç mağazanız var? Tüm dünyaya yayılmaya nasıl karar verdiniz?

Dünyada 2 binden fazla MINISO mağazası var, bu sayı her ay açılan ortalama 80-100 mağaza ile istikrarlı bir şekilde artıyor.
Küreselleşme, bir markayı geliştirmenin tek yolu. MINISO’nun misyonu, dünyanın her yerinde tüketiciye ulaşılabilir fiyatlarla, daha iyi ürünler sunmak. Vizyonumuz, dünya çapında bir perakende şirketi olmak. 2017'de MINISO, 100 ülkede var olmayı hedefliyor. Şu ana kadar 60 ülkeye yayıldık, adım adım bu hedefe yaklaşıyoruz.


Miniso kozmetikten mutfak aksesuarlarına, kırtasiyeye kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip. Ürün gruplarını neye göre belirliyorsunuz? Tasarımlarınızın kilit noktaları neler?

MINISO'da aksesuar, dijital, ev & yaşam, güzellik & sağlık, oyuncak & kırtasiye, sezonluk ve takı ürünlerini kapsayan 7 ayrı kategori bulunuyor. Doğaya ve ürünün doğasına dönme felsefesinin farkında olarak "sadelik, doğallık ve kalite" felsefesini benimsedik. Tam olarak bu nedenle basit ancak pek de kolay olmayan tasarımlarda ısrarcıyız.

Dünyaca ünlü tasarımcıları takip ediyor musunuz? Bu anlamda rol modeliniz var mı?

Avrupa ve ABD’li tasarımcıların tarzından etkilendiğimi söylemeliyim. Yine de benim gibi Japonya'da doğup büyümüş bir tasarımcının Japon kültüründen etkilenmemesi imkânsız olurdu. Tarzım büyük oranda ilgi alanlarımı yansıtmakla birlikte, aynı oranda günlük yaşamımda karşılaştığım ve istemsizce biriktirdiğim imgelerden besleniyor.

Tasarım sürecinde sizi en çok zorlayan nedir?

Eğer bir MINISO mağazasına gittiyseniz, ürünlerimizin çok estetik göründüğünü fark etmişsinizdir; zira MINISO tasarım işini ciddiye alıyor. Basit tasarım diye bir şey yoktur ancak iyi görünen, yüksek kaliteli ve ulaşılabilir fiyatlı ürün bulmak hiç kolay değil. MINISO olarak tasarımdan asla ödün vermiyoruz. Süslü ve karmaşık tasarımdan mümkün olduğunca uzak durup insanların gerçekte neye ihtiyaç duyduğuna konsantre oluyoruz.


MINISO mağazalarında teknolojik ürünler de var. Bu kadar hızlı gelişen ve değişen bir alanda ürün bandını genişletme planınız var mı?

MINISO, bilim ve teknolojideki hızlı değişimin farkında olarak ürünler geliştiriyor. VR gözlükleri, akıllı sayaç bilezik, elektrikli ev aletleri gibi bir dizi kişiselleştirilmiş, akıllı tüketici ürünleri tasarlıyoruz. Gelecekte teknik düzeyi de artıracağız, ürün tasarımına daha teknolojik ve akıllı öğeler ekleyeceğiz.

Yeni ürün kategorileri eklemeyi düşünüyor musunuz?

7 temel kategoriyi merkeze alarak 15 günde bir ürünlerimizi güncelliyoruz. Büyük mağaza ve süper marketlerin aksine, MINISO yaklaşık 6 bin SKU ile tüketiciye butik ve popüler ürünler sunmaya devam ediyor.


Miniso'nun hem kurucusu hem de tasarım ekibinin başısınız. Ekibinizde kaç kişi çalışıyor?

MINISO; Japonya, Norveç, İsveç, Danimarka, Çin ve diğer birçok ülkeden gelen karma bir tasarımcı ekibine sahip. Ekibimize dünyanın farklı bölgelerinden en iyi tasarımcıları toplamayı umuyoruz.


Merkezde büyük ve zorlu bir operasyon süreci olduğunu biliyoruz. ABD’den Endonezya'ya, toplam kaç ülkede faaliyet gösteriyorsunuz? Yurt dışındaki mağazalarınıza haftada yaklaşık kaç ürün gönderiyorsunuz?

Dünyada 2 binden fazla mağaza MINISO mağazası var. ABD, Kanada, Rusya, Almanya, Türkiye, Singapur, Birleşik Arap Emirlikleri ve Güney Kore dâhil olmak üzere 60'dan fazla ülke ve bölgede faaliyet gösteriyoruz. MINISO'nun lojistik sistemi çok sayıda mağazanın desteklenmesinde önemli rol oynuyor. Hafta yerine gün olarak hesaplıyoruz, dolayısıyla standart bir haftalık gönderim istatistiğine sahip değiliz. Rakamlar ülkeye, bölgeye, şehre hatta mağazalara göre değişiyor. Günlük satış oranı yüksek mağazalara günde birkaç ürün teslimatı yapılabiliyor.

Türk tüketicisi en çok hangi ürün ya da kategorilere ilgi gösteriyor? Japon tüketicisiyle benzerliklerimiz var mı?

Asya ve Avrupa kıtasının kesişme noktasındaki Türkiye’de yerel halkın tüketim alışkanlıklarının ve yaşam biçiminin Avrupa'ya daha yakın olduğunu görüyoruz.


Türkiye’ye özel ürün tasarımı planlarınız var mı?

Türkiye için özel ürün geliştirirken mavi ve beyaz renklerin öne çıktığını görüyoruz. Aynı zamanda lale ve karanfil motifleri dikkat çekiyor. Ürün bazında baktığımızda Türkiye’deki yoğun çay tüketimi bizleri çay tepsileri ve fincan setleri tasarlamaya teşvik ediyor.

Türkiye'de özellikle sosyal medyada, başta ojeler olmak üzere kozmetik ürünleriniz çok popüler...

MINISO’nun kozmetik serisi büyük ilgi görüyor. Bunu en iyi tedarikçilerle işbirliği yapmamıza bağlıyorum; dünyanın önde gelen makyaj tedarikçisi, İtalyan Intercos’la çalışıyoruz.

MINI PONI serisinden söz eder misiniz?

MINI PONI makyaj serisi, MINISO ve İtalyan Intercos işbirliğiyle üretildi. Bu seri ten, dudak ve göz makyajı da dahil olmak üzere 3 kategoride toplam 37 üründen oluşuyor. Mevcut renk trendlerini takip ediyoruz. Bunun yanında MINI PONI serisinde kapatıcı etkinin yanı sıra nemlendirme özelliğinin de artırılmasına odaklandık. Seri çok yakında Türkiye’de de satışta olacak. Diğer MINISO ürünlerinde olduğu gibi yüksek kaliteyi ulaşılabilir fiyata sunma prensibiyle hareket ettik.

Dünyaca ünlü tedarikçilerle çalışıyorsunuz. Tedarikçi seçiminde kriterleriniz neler?

Kaliteyi çok önemsiyoruz. Dünyada yaklaşık 800 tedarikçimiz var. Dior ve Chanel gibi lüks markalarla çalışan, İsviçreli esans şirketi Givaudan ile işbirliği yapıyoruz örneğin. Bunun yanında Alman Zwilling'le ya da Diaoyutai Eyalet Misafirhanesinin tek sofra tedarikçisi olan Jiacheng Group’la da çalışıyoruz. İtalyan Intercos'a gelince; yıllardır Armani, Estee Lauder, TF gibi lüks markalara hizmet veriyorlar.

Türkiye sizin için nasıl bir pazar?

İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyük ve önemli şehirler Türkiye'deki odak noktamız. Mağazalarımız da genelde iş dünyasının kalbinin attığı bölgelerde, alışveriş merkezlerinde ve yoğun caddelerde konumlanmayı sürdürecek. MINISO'nun Türkiye’deki varlığı Avrupa pazarı için de sağlam bir temel oluşturacaktır.


2018 sonuna kadar kaç mağaza açmayı hedefliyorsunuz?

2019’a kadar 100'ün üzerinde ülkede 10 bin mağaza açmayı ve 15 milyar dolarlık hacimle satış yapmayı planlıyoruz. Türkiye’de ise gelecek olursak 2017 sonuna kadar 23, 2018 yılı içinde toplam 45 mağazaya ulaşma hedefimiz var.


Türkiye'de herhangi bir tedarikçi ile çalışmayı planlıyormusunuz? Türkiye'de üretim hakkında ne düşünüyorsunuz?

Tedarikçilerimizle olan seçimlerimiz çok katıdır. MINISO ile aynı kavram ve felsefeyi paylaşanlarla işbirliği yapacağız. Tarım, tekstil, otomobil, ulaşım, inşaat malzemeleri ve ev elektroniği üretiminde lider pozisyonu ile Türkiye güçlü bir sanayi tabanına sahiptir ve ulusal ekonomisi hızla gelişmektedir.


Türk tasarımcılarla işbirliği yapmayı planlıyor musunuz?

Evet, böyle bir planımız var. Gelecekte bizimle yeni ürünler geliştirmek üzere Türkiye’den tasarımcılar seçeceğiz. Bize farklı bir vizyon katacaklarına inanıyoruz.


Son olarak Türkiye’deki Minisoseverlere ne söylemek istersiniz?

Umarım ürünlerimiz, Türkiye'de müşterilerimizin rahat ve konforlu bir yaşam sürmelerine yardımcı olabilir. Bunun için çalışmaya devam ediyoruz.

Whatsapp Canlı Yardım x İletişime geçmek için hemen tıklayınız Sohbete Başla
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.